דף הבית » חשבות שכר » חשב שכר » מהו חשב שכר?
חשב שכר

מהו חשב שכר?

חשב שכר מעניק מענה כולל לצרכיו של עסק בתחום חישוב השכר לעובדים הכולל הפרשות פנסיוניות, התנהלות מול ביטוח לאומי, הפרשות שכר לביטוחים, ועוד.

בעולם העסקים הדינמי והמשתנה של היום, עסקים קטנים וגדולים נעזרים בשירותיו של חשב שכר כדי לבצע אופטימיזציה של הוצאות השכר ולדאוג שהעובד מקבל את מלוא זכויותיו ושחישוב השכר ונגזרותיו נעשים על פי חוק.

מהם תחומי האחריות של חשב השכר?

חשב השכר אחראי על כל תחום המשכורות, החל מחישובן, הכנתן וניהול ביצוען.

חשב השכר מעודכן בתיק הפנסיוני של כל עובד ודואג להפרשות הפנסיוניות השוטפות, כמו גם הסוציאליות, כמקובל על פי חוק.

כמו כן, חשב השכר אחראי על ניהול ההפרשות מול ביטוח לאומי ומתנהל מול המוסד ככל שיידרש בנושא השכר. חשב השכר מגיש טפסים תקופתיים למס הכנסה. כמו כן, הוא מפיק עבור החברה דוחות הקשורים לניהול פיננסי, אשר הכרחיים לעסק ותורמים להתנהלותו התקינה.

חשב שכר דואג גם לחישובי החופשות
חופשה שנתית היא אחד מחוקי העבודה הבסיסיים ואין להקטין מחשיבותה.

למעשה, למעביד אין זכות חוקית למנוע מהעובד שלו חופשה שנתית המשולמת על-פי חוק, גם אם העובד הצהיר שאין הוא מעוניין בה.

חישוב הזכאות ליום חופש או מחלה הוא תחום אשר, במידה ולא מנוהל כיאות, עלול לגרום להפסדים משמעותיים לחברה.

העובדים והמעסיקים, לעיתים קרובות, אינם יודעים את החוק.

כדי למנוע הפסדים חברות זקוקות לחשב שכר אשר מנהל את הזכאות לימי חופשה, הבראה ומחלה.

מדוע חשב שכר יכול לעשות הבדל משמעותי בהוצאות של עסק?

תחום חישוב הוצאות העובד אינו אפור אך הוא מורכב מאלפי פרטים קטנים ודקויות של החוק. חשב שכר יכול לחסוך לעסק אלפי שקלים מכיוון שהוא מכיר את החוק ויודע לנהל את סך כל השכר המשולם לעובדים כך שהוא גם עומד בכל תנאיו של החוק וגם יכול להתריע מראש במידה והעסק אינו עומד בקריטריוני שכר מסויימים.

הגשה של טפסים בזמן ומניעת קנסות ובדיקות, התראה על ניהול פיננסי מסוכן ועוד, הן התנהלויות חכמות אשר יתרמו לניהול נכון של העסק.

עוד מאמרים בנושא חשב שכר

רישום כבודק שכר מוסמך

בהתאם לסעיף 41(א) לחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע”ב-2011 – המבקשים לקבל תעודת הכרה כבודקי שכר מוסמכים יגישו בקשה לשר או מי שהשר הסמיך

קרא עוד »

חשב שכר

כולנו יוצאים לעבודה כדי להרוויח כסף, וגם מי שמפיק ממקום עבודתו סיפוק והנאה בשורה התחתונה רוצה לקבל תמורה מלאה והוגנת עבור עבודתו.

קרא עוד »

חשב שכר בכיר

מה המשמעות להיות חשב שכר בכיר? האחריות על ניהול הפקת השכר והמורכבות בהפקת התלושים והתשלומים למוסדות הולכת וגדלה עם השנים.תפקידו של חשב השכר הינו משולב

קרא עוד »